Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Tradice a náboženské svátky ve vazbě na cestovní ruch (se zaměřením na Španělsko)
Kalinová, Kateřina ; Heřmanová, Eva (vedoucí práce) ; Jarolímková, Liběna (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na to, jak tradice a náboženské slavnosti ovlivňují cestovní ruch v dané oblasti. Definuje cestovní ruch ve všeobecné rovině, ale i konkrétně ve Španělsku. Uvádí dosavadní vývoj příjezdového a domácího cestovního ruchu v regionu. Dále analyzuje návštěvnost vybraných měst v období vybraných slavností (náboženských i tradičních) a zkoumá potenciální vztah mezi nimi. Na závěr hodnotí význam, atraktivnost a potenciál těchto slavností pro cestovní ruch.
Analýza mistrovství světa v ledním hokeji v Praze a Ostravě
Maček, Otta ; Herget, Jan (vedoucí práce) ; Krsiak, Jan (oponent)
Cílem této práce je zanalyzovat a zhodnotit dopady pořádání sportovní akce IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji v Praze a Ostravě v roce 2015 na cestovní ruch. Následně porovnat tyto dopady v obou pořádajících městech. První část práce se zabývá vymezení základních pojmů, které slouží k snadnějšímu pochopení a představení problematiky eventů, event tourismu a sportovních eventů a jejich dopadů. Praktická část diplomové práce se zabývá zhodnocení dopadů pořádání hokejového šampionátu na území ČR.
Zhodnocení dopadů konání Signal festivalu v Praze na socioekonomický rozvoj regionu
Strunová, Silvie ; Silovská, Hana (vedoucí práce) ; Vochozková, Jacqueline (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hodnocením dopadů pořádání Signal festivalu v Praze v letech 2013 a 2014 na regionální rozvoj regionu Hlavního města Prahy a regionu České republiky, a to z ekonomického, sociálního a kulturního pohledu. V teoretické části je kladen důraz na vysvětlení problematiky cestovního ruchu se zaměřením na event tourism a kulturní eventy. Analýza kvantitativních dat v praktické části dokládá, že festival je z hlediska účastníků úspěšný. Návštěvnost Prahy během festivalu je vyšší než během jiného srovnatelného období a Signal festival má zásadní vliv na rozhodování účastníků navštívit Prahu, z čehož lze deduktivně dovodit, že festival podporuje cestovní ruch regionu. Výpočetní výstupy práce dokazují, že finanční příspěvek Magistrátu na Signal festival 2014 je zprostředkovaně prostřednictvím příjmů do státního rozpočtu i prostřednictvím přímých ekonomických přínosů do místních veřejných rozpočtů rentabilní. Empirické šetření prokazuje pozitivní vliv festivalu na kulturní život regionu, na vnímání veřejného prostoru rezidenty Prahy a na udržitelný rozvoj regionu cestovního ruchu.
Podnikatelský koncept zařízení lovecké turistiky - Plzeňský kraj
ŠEFLOVÁ, Dana
Hlavním posláním této práce bylo vytvoření podnikatelského konceptu zařízení lovecké turistiky. Pro práci byla jako spolupracující společnost vybrána společnost Klatovské rybářství, a.s. zabývající se zemědělskou činností, především chovem ryb a drůbeže. Vzhledem k tomu, že společnost provozuje některé služby lovecké turistiky, avšak není to jejím hlavní oborem, poslouží celá práce jako manuál pro laiky, kteří mají zájem rozšířit svoji nabídku o služby cestovního ruchu. Výsledný podnikatelský koncept bude posléze předložen vedení společnosti pro předvedení, jakým způsobem se může společnost dále rozvíjet. Během zpracovávání práce se podařilo získat několik pohledů na problematiku loveckého cestovního ruchu v oblasti. První pohled poskytli respondenti z řad stávající klientely společnosti, s nimiž bylo provedeno dotazníkové šetření, ze kterého byl zjišťován především zájem o tyto služby. Dále byli vybráni tři zástupci různých věkových skupin, kteří byli dotázáni na konkrétní představu, jak by mělo zařízení vypadat. Pohled na celou záležitost ze strany nabídky byl získán díky řízenému rozhovoru s ředitelem společnosti a zaměstnancem odpovědným za součastné řízení a plánování loveckých akcí. Další pohled na problematiku lovecké turistiky, jenž by měl být nezávislý, poskytla pracovnice Infocentra Bor. Zde se ukázalo, že lovecká turistika není každým oblíbena a že se jedná o poměrně kontroverzní téma. Avšak můžeme tvrdit, že pokud se provádí správně a šetrně k přírodě, může zvolené oblasti přinést řadu výhod. Jde například o přilákání jiných segmentů návštěvníků, rozvoj oblasti, rozšíření služeb cestovního ruchu a rozšíření spolupráce mezi podnikateli. Poslední pohled představovaly vlastní zkušenosti, jež jsem získala během pracovní účasti na akcích lovecké turistiky. Hlavním cílem práce bylo vytvoření podnikatelského konceptu zařízení lovecké turistiky v Plzeňském kraji. Toto bylo díky spolupráci společnosti a díky veškerým dostupným informací splněno. Nyní bude práce předána vedení společnosti k posouzení a případnému uskutečnění.
Marketing zážitkového cestovního ruchu v Posázaví
HLINKOVÁ, Iva
V práci je věnována pozornost jedné z nejvýznamnějších kulturních událostí turistického regionu Posázaví, jakou je multikulturní festival Sázavafest. Festival se v současné době řadí k největším a nejnavštěvovanějším hudebním festivalům v ČR. Akce tak každoročně láká do regionu turisty z celé České republiky (okrajově i ze Slovenska) a má proto pro něj nemalý význam. Pořádání eventu se odráží v cestovním ruchu destinace a skrývá další potenciál pro jeho rozvoj. Hlavním cílem práce je zhodnotit stávající a nalézt potenciální přínosy eventu pro destinaci a v návaznosti na ně sestavit návrh balíčku služeb jako produktu destinace, v rámci kterého se festival stane součástí širšího produktu cestovního ruchu. Řešena je také spolupráce organizátora festivalu s místem konání festivalu - městysem Kácov při pořádání eventu. Práce tedy zkoumá hlavní dopady eventu na destinaci a v syntetické části naznačuje další možné cesty spolupráce organizátora akce s místními subjekty působícími v oblasti cestovního ruchu, které poskytnou výhodu návštěvníkovi festivalu a na druhé straně budou přínosem pro destinaci. Stěžejní částí práce, pro kterou byla vyčleněna samostatná kapitola, je návrh balíčku služeb v Posázaví, jehož je festival součástí. Ten byl měl návštěvníky festivalu seznámit s regionem a jeho atraktivitami a současně je přimět, aby byl jejich pobyt v destinaci co nejdelší, pro region ekonomicky přínosný a aby se do něj i opakovaně vraceli. Současně s návrhem produktu je předložen i způsob jeho uvedení na trh. Práce si dále klade za cíl nalézt způsoby rozvoje samotného eventu. Pro tento účel byla akce podrobena analýze z hlediska nabídky i poptávky. Podkladem pro analýzu ze strany poptávky bylo dotazníkové šetření.
Agroturistika a zážitková turistika v oblasti Rías Baixas
KRATOCHVÍLOVÁ, Vendula
Tématem bakalářské práce je agroturistika a zážitková turistika v oblasti Rías Baixas. Cílem práce je určit a popsat hlavní typy agroturistiky a zjistit stav zážitkové turistiky v daném regionu. V úvodních kapitolách jsou představeny pojmy zážitková turistika a agroturistika. Následuje kapitola věnovaná úvodu do marketingu, jelikož autorka v této práci analyzuje techniky marketingu na internetu jednotlivých ubytovacích zařízení. Dále je představen region Galicie a oblast Rías Baixas. Jádrem práce je analýza agroturistiky a jejích ubytovacích zařízení v oblasti Rías Baixas a jejich marketing prostřednictvím internetového média.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.